آهای امروز روز توئه، اجازه هست بگیم مبارک؟
چند روز پیش چشمم خورد به پارچه نوشته های جلوی بیمارستانها که روز پزشک رو تبریک گفته بودند، من هم که در صف طویل بانک بیکار نشسته بودم، با خودم گفتم یه ثوابی بکنم و این روز عزیز را به پزشکان فامیل تبریک بگم و شروع کردم به sms فرستادن. چند لحظه بعد جوابی از جانب پسرخاله جانم دریافت کردم که "از لطفتون ممنونم، ولی امروز چه روزیه؟" جواب فرستادم، روز پزشک! ، اون هم اخمی اس- ام - اسی کرد و جواب داد: " از لطفتون ممنونم، را پس گرفتم" و من هم تبریکم را پس گرفتم و خلاصه مدعی شد که تبریک رو پس گرفتی ولی پولی که برای جواب تبریکت باید بپردازم چی و در نهایت بدهکار هم شدم... . امروز روز کارمند بود. اینجا روز کارمند رو بهمون تبریک گفتند و ظاهرا جناب مدیر عامل هم به اتاقها سر می زده، که اگر اتاق ما هم آمده باشد با کارمندان نمونه ای مواجه شده، چون حتی یه نفر از ۶ نفر هم تو اتاق نبود!
پسر خاله رو درکش کردم، حسابی! تبریک برایم بیشتر حکم فحش رو داشت. اگه کسی جرات می کرد بهم تبریک می گفت و من اشتباهی بهش جواب می دادم خودش با زبان خوش باید می رفت فیش موبایلم رو می گرفت و پرداخت می کرد. هدفشون چیه از این که برای همه چی روز تعیین می کنند؟ چه فایده ای داره اینکه می یان اعلام می کنن آهای کارمندان محترم، از خواب بیدارشین. صاف بشینید که مدیرعامل داره می یاد! بعد هم جناب مدیر تشریف بیارن و از اتاقها بازدید کنند و در نهایت ۸۰ درصد کارکنان هم نفهمند کدوم یک از اون آقایان جناب مدیر بودیا حتی نفهمند مدیرعامل بود که آمد. بدون اینکه توجهی وفکری برای بهبود وضع کار و کارمندان بکنند!!؟